Český jazyk a literatura |
Rozlišuje slovní druhy.
Uvádí základní autory a díla meziválečné literatury.
Uvádí souvislosti z oblasti slovotvorby. |
|
Test - neohebné slovní druhy |
Anglický jazyk |
Napíše jednoduché texty týkající se jeho samotného, rodiny, školy, volného času a dalších osvojovaných témat.
Vypráví jednoduchý příběh či událost. |
• psaní krátkých jednoduchých popisů prostředí, v němž žije, každodenních činností a potřeb, způsobu života a minulých událostí za použití vhodně propojených vět.
• vyprávění jednoduchých příběhů jako sledu jednotlivých událostí za použití vět řazených za sebou nebo propojených vhodnými spojkami
• popis událostí za pomocí vět logicky řazených za sebou |
témata a slovní zásoba: volnočasové aktivity, historie lidstva, společenské vztahy, vyjádření názoru, souhlasu a nesouhlasu
gramatika: minulé časy, spojky
V učebnici lekce 1/B,C,D |
Španělský jazyk |
zapojí se do jednoduchých rozhovorů PT: Multikulturní výchova - Multikulturalita
rozumí jednoduchým informačním nápisům a orientačním pokynům PT: Osobnostní a sociální výchova - sociální rozvoj – Komunikace
|
užívání základních zdvořilostních obratů
jednoduché rozhovory, poskytnutí základní informace, otázka na konkrétní informaci
|
Nová slovní zásoba -téma La ropa. La ropa tradicional en Hispanoamérica. El día de los santos - práce s video ukázkou.
Vazba ESTAR + GERUNDIO, nepřízvučná zájmena a jejich užití v textu.
|
Německý jazyk |
Sdělí jednoduchým způsobem základní informace týkající se jeho samotného, rodiny, školy, volného času a dalších osvojovaných témat.
Rozumí krátkému jednoduchému textu, zejména pokud má k dispozici vizuální oporu a vyhledá v něm požadovanou informaci. |
- porozumění jednoduchým otázkám souvisejícím s osvojovanými tématy
- informace o sobě, své rodině, kamarádech i spolužácích
- popis skutečností, se kterými se běžně setkává, za použití jednoduchých slovních spojení a vět
- porozumění obsahu krátkého textu vztahujícího se k tématům každodenního života a hledání konkrétní informace |
Téma: Ferien und Reisen.
Gramatika: Rozkazovací způsob |
Matematicko fyzikální základ |
Řeší polohové a nepolohové konstrukční úlohy.
Řeší lineární rovnice
Využívá Ohmův zákon pro část elektrického obvodu |
Thaletova věta
Rovnice s neznámou ve jmenovateli - opakování
Ohmův zákon. |
|
Svět přírody |
Určí polohu a objasní stavbu a funkci orgánů a orgánových soustav lidského těla, vysvětlí jejich vztahy.
Uvede na příkladech z běžného života význam virů a bakterií v přírodě i pro člověka.
Rozlišuje příčiny, případně příznaky běžných nemocí a uplatňuje zásady jejich prevence a léčby, objasní význam zdravého způsobu života.
Svěří se se zdravotním problémem a v případě potřeby vyhledá odbornou pomoc.
|
stavba, funkce a význam orgánů, orgánových soustav - opěrná a svalová
viry a bakterie jako pomocník i nebezpečí
přehled běžných onemocnění, úrazů a jejich prevence, léčba; zdravý životní styl
dostupnost lékařských ordinací v okolí školy a bydliště PT: Osobností a sociální výchova, osobnostní rozvoj, psychohygiena - hledání pomoci při potížích.
|
výstupy také naplňovány v rámci projektové výuky "u lékaře" (průřezové téma: Osobností a sociální výchova, osobnostní rozvoj, psychohygiena - hledání pomoci při potížích.) |
Člověk a společnost |
Vymezí a lokalizuje region Prahy.
Hodnotí na přiměřené úrovni přírodní, hospodářské a kulturní poměry pražského regionu.
Hodnotí na přiměřené úrovni možnosti dalšího rozvoje pražského regionu.
Rozpozná klady a nedostatky demokratických systémů.
Zhodnotí postavení Československa v evropských souvislostech a jeho vnitřní sociální, politické, hospodářské a kulturní prostředí.
Rozlišuje a porovnává úkoly orgánů právní ochrany občanů, uvede příklady jejich činnosti a spolupráce při postihování trestných činů.
|
- charakteristika pražského
regionu
- přírodní, hospodářské a
kulturní poměry Prahy
- možnosti rozvoje Prahy
- podoba demokracie po
první světové válce
- vznik Československa, dějiny První republiky (1918-1938)
- ochrana práv občanů
|
Opakování tématu 1. sv. válka.
Reálie Prahy
Poválečné uspořádání Evropy
Vznik ČSR
|
Estetická výchova |
zpívá dle svých dispozic intonačně čistě a rytmicky přesně v jednohlase i vícehlase.
využívá své individuální hudební schopnosti a dovednosti při hudebních aktivitách.
vysvětluje své postoje ke způsobům výtvarného vyjádření s vědomím osobní, společenské a kulturní podmíněnosti svých hodnotových soudů. |
deklamace, jednohlasý a vícehlasý zpěv
hudební aktivity
interpretace použitých vyjadřovacích prostředků vizuálních, hmatových (dotekových), statických, dynamických, fantazijních, symbolických, expresivních (Multikulturní výchova, multikulturalita – odlišnosti ve výtvarném projevu různých kultur.)
|
HV - "Retro" - rozdělení do skupin, výběr jednoho stylu a nácvik písně v tomto stylu
VV - etymologie pořekadel, frází, pojmů a jejich výtvarná intepretace |
Tělesná výchova |
Zvládá v souladu s individuálními předpoklady osvojované pohybové dovednosti. |
útočné a obranné herní systémy v odbíjené, košíkové a doplňkových sportech |
|
Člověk a svět práce |
Posoudí své možnosti při rozhodování o volbě vhodného povolání a profesní přípravy. |
vzdělávací systémy v ČR a ve světe |
|